zondag 23 oktober 2022

Modeltekenen, dat doe je toch niet thuis?

Modeltekenen, dat doe je toch niet thuis? 


Nee? Waarom niet?

Waarom zou je modeltekenen niet thuis mogen doen? Ik zou het aantal mensen waar ik aan huis ben geweest om mij te laten tekenen niet graag de kost geven. Het moeten er in de afgelopen twintig jaar een aardig aantal zijn geweest. 



Er kunnen allerlei redenen zijn om geen sessies bij te kunnen wonen

Natuurlijk, de meeste mensen zitten bij een tekenclub, een opleiding met klaslokalen, een kunstenaar met een ruim atelier en dergelijke. Maar er kunnen zich allerlei redenen voordoen waarom je geen gelegenheid hebt om dat soort sessies bij te wonen. 


Model aan huis is zeer succesvol

Verplichtingen aan huis bijvoorbeeld. Of mensen die gebonden zijn aan huis door een ziekte, handicap etc. Mensen die moeite hebben met de reis, om wat voor reden dan ook. Mensen met kleine kinderen thuis. Of die ook als mantelzorger werken. En voor al dat soort mensen is er een mogelijkheid om toch deel te nemen. Voor deze mensen is "model aan huis" ontwikkeld én het is een groot succes gebleken. Er is duidelijk een behoefte aan deze manier van werken. 


Een vraag naar speciale sessies en thema's

Een heel andere reden is, dat sommige tekenaars en schilders een heel ander soort sessies willen. Met hele korte standen bijvoorbeeld. Of met een bepaald thema. Sommige schilderen graag mooie lingerie waar men bij veel tekenclubs niets van hebben moeten. In overleg is er heel veel mogelijk. En als dat dan bij iemand aan huis gebeurt, dan is dat prima.


Is "model aan huis" iets voor u?

Als het allemaal nog niet echt duidelijk is, dan moet u gewoon eens even contact met me opnemen. Via het emailadres tekenmodel@yahoo.com ben ik gewoon bereikbaar en als u daar even een telefoonnummer op vermeldt met de tijd dat ik u het beste  even bellen kan, dan hoort u van mij. En dan kunnen we bespreken wat u maar wilt. 

Alles samengevat:

U regelt een ruimte en (eventueel) meer tekenaars.

Ik regel de rest.

Is dat ideaal of niet?